Egy vállalkozás internetes jelenlétének hatékonyságát számos módon tudjuk növelni, amennyiben tisztában vagyunk a rendelkezésünkre álló lehetőségekkel. A sokféle hirdetési kampány és marketing megoldás mellett a keresőoptimalizálás rendkívül kifizetődő megoldást biztosít arra, hogy weboldalunkra könnyen eltaláljanak a vásárlók.
A SEO, avagy a keresőoptimalizálás az angol Search Engine Optimization elnevezésből jön, és tulajdonképpen egy olyan marketing ágazat, amely segít abban, hogy az egyes weboldalak előnyös rangsorolásban részesüljenek az egyes keresőmotorok – legfőképpen a Google – találatai között. Ezt az eredményt először is úgy érik el, hogy megtalálják a leginkább használt és releváns kulcsszavakat, vagyis tulajdonképpen megpróbálnak a vásárlók fejével gondolkodni. Mivel legtöbb felhasználó csupán az első pár hivatkozásában érdekelt sokszor a Google esetében, így létfontosságú egy webshop esetében, hogy a keresőoptimalizálás által első helyekre juttassák a honlapjuk elérhetőségét, mert részben ennek a függvényében nő vagy csökken a keresletük.
A másik fontos szempont, amivel a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek foglalkozni szoktak az, hogy az adott weboldal hivatkozásrendszerét is minél egyszerűbb formára alakítják át, hogy a legfontosabb kulcsszavak jelenjenek meg az adott linkeken belül. Ilyen módon a keresőmotor mesterséges intelligenciája is könnyebben eligazodik az adott oldal tartalmait illetően, és a megfelelő közönségnek tudja ajánlani azokat. A keresőoptimalizálást ezért már egy vállalkozás webes jelenlétének első pillanatától szokták ajánlani annak érdekében, hogy a cég internetes reklámtevékenysége a lehető legnagyobb hatásfokkal működjön, és profit szempontjából is igazán megtérülő legyen a vállalkozást működtetők számára.